A virtuális asszisztencia bemutatása, gyakorlati példákon keresztül!
Döntsd el, hogy neked való-e a szabadúszó lét VA-ként!
A virtuális asszisztens feladatai között megtalálható minden olyan tevékenység, amely segít
tehermentesíteni a megbízót, hiszen adminisztrációs és szervezési feladatból egy cégnél
soha nincs hiány.
A vállalkozás szekere viszont csak akkor halad, ha ezek a feladatok teljesítettek.
Az elmúlt években egyre több cégvezető ismerte fel, hogy léteznek olyan adminisztrációt és szervezést érintő munkafolyamatok, amelyeket érdemes delegálni és az ezekkel kapcsolatos tennivalókat virtuális asszisztensre bízni.
Azok a vállalkozók, akik már sikeresen dolgoztak együtt virtuális asszisztenssel, megtapasztalhatták, hogy milyen nagy segítség volt vállalkozásuk életében, amikor valaki levette vállukról az adminisztráció súlyos terhét.
Ezt jelzi az is, hogy kollégáim és én is gyakran találkozunk ezzel a kérdéssel:
Pontosan mivel is foglalkozik egy virtuális asszisztens, milyen feladatokat lát el?
A kérdés megválaszolásában szeretnék segítséget nyújtani, ezért ebben a cikkben összefoglaltam a legfontosabb tudnivalókat, melynek elolvasását javaslom neked, ha
vagy
Mielőtt rátérnék a virtuális asszisztens konkrét feladataira, tisztázzuk, hogy valójában ki is ő.
Általánosságban elmondható, hogy a VA-k nagy része több éves szakmai múlttal, irodai tapasztalattal rendelkezik, a legtöbben saját szakterületükön belül kínálják szolgáltatásaikat.
A virtuális asszisztensek szolgáltatási palettájukat adott üzletág (pl. borászat, wellness, IT szektor), bizonyos célpiac (pl. földrajzi elhelyezkedés, korosztály, vállalat nagysága), vagy korábbi munkatapasztalat, végzettség (pl. pályázatírás, könyvelés, jog) alapján határozhatják meg.
A vállalkozások számára az adminisztrációs feladatok jelentik a legnagyobb terhet, a leggyakrabban ennek a területnek a tehermentesítésére keresnek a cégek asszisztenst.
Ezek azok a feladatok, amelyek a leginkább beleillenek egy alkalmazottként foglalkoztatott irodai asszisztens munkakörébe.
A vállalkozások ma már ritkán tudják elkerülni, hogy ne legyenek jelen az online térben, hiszen az áruk, szolgáltatások reklámozása, értékesítése, valamint az üzleti kapcsolatok építése is nagyrészt az interneten keresztül történik.
A legtöbb vállalkozás rendelkezik honlappal, a terméket forgalmazó cégek webshoppal, ezen felül a cégek a különböző közösségi média felületeken is megtalálhatók, így a feladatok is ezekhez a platformokhoz kapcsolódnak általában.
A pénzügy az a terület, amivel a vállalkozók a legkevésbé szeretnének foglalkozni. Ennek nem csak az időhiány az oka, de a legtöbben nem is értenek hozzá.
Egy pénzügyes vénával megáldott virtuális asszisztens hamar átlátja a folyamatokat, a feladatok ellátásával pedig nem csak a cég, de a könyvelő munkáját is segíti.
Leginkább a kis- és középvállalkozásoknál jellemző, hogy nincs kapacitás a szervezési feladatok ellátására, ezzel kapcsolatos tennivaló azonban bőven akad.
Az is elképzelhető, hogy a VA és üzleti partnere az adott cég profiljának megfelelő egyéb tevékenység elvégzésére kötnek szerződést egymással.
A feladatok kapcsán érdemes megemlíteni még egy fontos témát.
Ilyen például a hirdetéskezelés, a weblapkészítés, a webdesign, a marketing tanácsadás, a grafikai tervezés, a szövegírás, a keresőoptimalizálás.
Tehát a közösségi média menedzser, a webfejlesztő, a webdesigner, a marketing menedzser, a grafikus, a szövegíró és a SEO szakember nem virtuális asszisztens.
Ettől függetlenül a virtuális asszisztensek között vannak, akik végeznek ilyen jellegű feladatokat is, hiszen a folyamatosan önfejlesztés kapcsán sokan képzik magukat ezeken a területeken is.
Velük szemben elvárás, hogy csak akkor vállalják el az adott munkát, ha felelősen, képességeiknek, tudásuknak és szakterületüknek megfelelően azt el tudják végezni.
A virtuális asszisztens feladatokat és a szaktudást igénylő tevékenységeket célszerű külön szolgáltatásként feltüntetni, hiszen két különálló szakterületet érintenek, melyeknek árazása is eltérő.
Korábban említést tettem az irodai asszisztens munkakörről, ezért feltétlenül szeretnék szót ejteni arról, hogy egy irodai alkalmazottal szemben milyen előnyökkel jár, ha a vállalkozás virtuális asszisztensnek delegálja a feladatokat.
Manapság a vállalkozásoknak jelentős kiadásokkal kell szembenézni, elég csak a megemelkedett rezsiköltségeket megemlíteni.
A virtuális asszisztens otthonról (vagy egy általa választott tetszőleges helyről) dolgozik, ezért nem kell neki irodát fenntartani, útiköltséget fizetni, nem kell számítógépet, telefont és egyéb eszközöket biztosítani számára.
Mivel ő maga is vállalkozó, üzleti partnerének nincs járulékfizetési kötelezettsége, adóit és járulékait maga után megfizeti. Az elvégzett munkájáról számlát állít ki, melyet a megbízó vállalkozás költségként elszámolhat.
Egy szakmájára igényes virtuális asszisztens kötelességének érzi, hogy folyamatosan képezze magát, hiszen így tud mindig naprakész tudással ügyfelei rendelkezésére állni és értéket teremteni számukra.
Képzéseit saját maga finanszírozza, így megbízójának ez nem jelent költséget.
A virtuális asszisztens vagy előre meghatározott projektáron dolgozik vagy órabér esetében időmérő alkalmazást használva méri a munkával töltött időt.
Így nincs üresjárat, pontosan annyit számláz, amennyit dolgozott.
A virtuális asszisztens vállalkozói szemlélettel rendelkezik, ezért érdeke, hogy határidőre elkészüljön és pontos, minőségi munkát adjon ki a kezei közül, hiszen ettől függ bevétele és jó híre is.
Elérhető a júniusban megtartott „Virtuális asszisztens, online szolgáltató vállalkozó leszek” online képzés felvétele, ahol minden olyan elméleti és gyakorlati tudásanyagot megosztok veled, amelyre a virtuális asszisztens vállalkozás elindításához szükséged lesz.
Részletek erre a linkre kattintva olvashatóak, az anyagot megrendelni az iroda@virtualisirodahaz.hu email címen lehetséges.
Amennyiben a felvétel megvásárlása mellett döntesz, kérlek küldd el a számlázási adataidat (név, cím), hogy kiállíthassam a díjbekérőt (59.900 Ft).
A díjbekérő összegének beérkezésekor küldöm meg a hozzáféréseket az anyaghoz, vip csoporthoz és a tölthető munkafüzetet is küldöm e-mailben.
A következő, októberi képzéssel és a júniusi felvétellel kapcsolatban ugyanazt tudom mondani a jövőre vonatkozóan:
Szabó Ágnes | Virtuális Irodaház | Virtuális asszisztens képzés