Irodai alkalmazott vagy virtuális asszisztens? Itt találsz néhány fontos szempontot a döntéshez

laptopon dolgozó asszisztens okostelefon és tablet mellett

Ha felmerült az igény Benned feladataid egy részének delegálására, érdemes átgondolni hogy éri meg Neked legjobban: alkalmazottat foglalkoztatni akár részmunkaidőben, vagy virtuális asszisztenssel dolgozni. Az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venned a döntésednél, főleg, ha eddig még nem volt az adminisztrációban segítséged.

Iroda

Alkalmazott foglalkoztatása esetén rendelkezned kell a munkavégzéshez szükséges helységgel. Az iroda fenntartását Neked kell fizetni: közüzemi díjakat, berendezéseket, eszközöket (számítógép, nyomtató, fénymásoló, telefon és internet előfizetés, szoftverek, stb), esetlegesen bérleti díjat. Át kell gondolnod, hogy az alkalmazottnak tudsz-e segíteni a munkahelyre való bejutásban, esetleg utazási költségtérítést fizetni részére.

A virtuális asszisztens irodája legtöbbször az otthona, a munkavégzéshez szükséges berendezésekről, eszközökről saját maga gondoskodik.

Munkaidő

Az alkalmazottat foglalkoztathatod teljes- vagy részmunkaidőben. Mindkét esetben a munkaidejében benne van a pihenőidő, a magánügyek intézése, a kávészünet, melyet Te finanszírozol.

Virtuális asszisztensként egy speciális szoftverrel mérem a munkafolyamatokkal töltött időt. Ezt Te is megkapod teljesítésigazolásként a számla mellékleteként, amely percre lebontva tartalmazza az elszámolást. Csak a tényleges munkavégzést fizeted, a kávészünetemet nem.

Fizetés

Az alkalmazottnak munkabért kell fizetned, amelyet további járulékok terhelnek. Esetlegesen költségtérítést is fizetsz, cafetériát, valamint gyakran kell pénzbeli ösztönzőrendszert alkalmazni a jobb teljesítmény érdekében.

A virtuális asszisztens előre rögzített áron dolgozik, melyet semmilyen más költség nem terhel, járulékait maga után fizeti.

Teljesítmény, ösztönzés

Az alkalmazott hajlamos teljes munkaidejére kiterjeszteni a napi rutinfeladatok elvégzését, sokszor a precizitás is elmarad. Innovatív ötlet, javaslat, folyamatfejlesztés nem jellemző, kivéve ha erre irányuló pénzbeli ösztönzőrendszer működik.

A virtuális asszisztens ösztönzője a meglévő szerződés. Korábban megszerzett szakértelmét, tapasztalatát minden esetben maximálisan hozzáteszi a munkavégzéshez. Számára az elégedett ügyfél fog folyamatos bevételt jelenteni, valamint pozitív hírét vinni.

Ha fentiek alapján szívesen kipróbálnád, hogy milyen egy virtuális asszisztenssel dolgozni, jelentkezz az ingyenes konzultációra, és kiderítjük milyen folyamatokban tudok Neked segíteni.

    Megjegyzés hozzáfűzése

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük