A virtuális asszisztencia bemutatása, gyakorlati példákon keresztül!
Döntsd el, hogy neked való-e a szabadúszó lét VA-ként!
Biztosan Te is érezted azt, hogy nem tudod megfelelően beosztani az idődet és sokszor csak tüzet oltasz.
Lehet, hogy úgy tűnik, más remekel ezen a területen és szeretnéd tudni, hogy mi a titka.
Elmondom, hogy én hogy csinálom 😊
Mindenkinek ugyanannyi idő áll rendelkezésre, így semmilyen varázslatnak nem vagyok tudója. De van 3 aranyszabály a működésemben.
Na nem mindig volt ez így.
Azonban mivel újra és újra beleestem ugyanabba a hibába, tökélyre fejlesztettem ezt a képességem.
Egyik kiváló példa erre a munkaidőm betartása és kommunikálása.
Persze anno nálam is megvolt a félelem: ha korlátozott ideig vagyok csupán elérhető, nem fognak akkor máshoz menni?
Egyrészt aki akar, menjen, akinek nem én kellek személy szerint, azzal nem szeretnék együtt dolgozni. Ha máshoz megy, az nem volt a mi igazi partnerünk.
A világos keretek erősítik a tudatosságot, és pozitív benyomást keltenek másokban. Egy tudatos, határozott határvonal professzionalitást sugall.
Ha mindig elérhető vagy, az azt érezteti, hogy mindenkinek meg szeretnél felelni, amiről viszont ordít a bizonytalanság.
Nemrég hívott egy ismert hazai hölgy, egyszer csörgött ki a telefonom 16.30-kor. Mikor visszahívtam, azt mondta, hogy miután rányomott a hívás gombra, akkor látta meg mennyi az idő, és tudja, hogy ilyenkor már kizárólag anyaként vagyok elérhető. Folytassuk másnap.
Csak az elmúlt 2-3 hétben legalább 5-6 olyan projektre mondtam nemet, ami extra bevételt hozott volna.
Mindenkit elutasítok mostanában, mert most pont abban a helyzetben vagyok, hogy még vannak elvégzendő tételek a listámon és év végéig megvannak a nagy projektjeim, amikre fókuszálok.
Ha igent mondok valamelyik extra tételre, akkor persze érkezik plusz bevétel, de valami más sérül.
Mivel ezt rosszul viselem, nem szeretném magam kitenni annak, hogy tüzet oltok, kapkodok, az alvásidőm sérül vagy a családtól veszek el munkaidőt.
Kaptam is egy e-mailt: ilyen nagylelkű ajánlatra hogy tudtam nemet mondani? Az ajánlat valóban az volt, de az én olvasatomban nem a pénzre mondtam nemet, hanem igent adtam a nagyon féltett időbeosztásomnak. Szóval hiába a sok szuper ötlet, a kihagyhatatlannak tűnő ajánlat, muszáj nemet mondani a jóra is néha.
Ez a legrosszabb része a dolgoknak.
Mert ennek kapcsán olyan dolgok kerülnek hátrébb, amikre amúgy igent mondtam, tehát valóban fontosak számomra.
Igyekszem a sürgős fontos dolgokkal miharabb végezni, a kétperceseket azonnal elvégezni, de így is rengeteg fontos, de nem sürgős dolgot tolok magam előtt. Nincs titok, nincs szupererő, ezek terhe az én vállamat is nyomja.
Ami időgazdálkodás szempontjából nagyon fontos: nem szabad keverni a szerepeket! Ha a gyerekkel vagyok, nem dolgozom. Ha alvásidő van, akkor alszom.
Tulajdonképpen 24 órát is el tudnék tölteni munkával, hiszen az mindig van és Te is biztos ki tudnád tölteni elintéznivalókkal és feladatokkal.
Azonban ha eldöntöttem, hogy mennyi a munkaidőm, akkor ahhoz tartom magam.
Ha igent mondanék minden szuper lehetőségre, akkor oda lenne az a szabadság, amiért elkezdtem az egész vállalkozói létet.
És még egy fontos dolog: a munka – magánélet egyensúlya mindenkinek mást jelent.
Ezt el kell fogadni. Ez olyan, mint az ízlés, nem lehet róla vitatkozni. Ezt elérni nagyon melós, bármi legyen is a vágyott felosztása.
Csak nemet mondással lehet közelíteni hozzá akkor, ha ettől nem érzed rosszul magad. Mert ha bánnám a nemeket, akkor a felszabadult időben csak a kefét rágnám. Ennek sem lenne értelme.
Meg kell értened: halmozhatnám én is a bevételt a rengeteg munkával, de akkor oda lenne az évi közel 6 havi szabadságom, amiért elkezdtem az egészet.
Szóval rossz érzés nélküli határfelállítás és nemet mondás valamint a priorizálás a kulcs.
Remélem, hogy hasznos volt számodra olvasni az én gyakorlatomat.
Szabó Ágnes | Virtuális Irodaház | Virtuális asszisztens képzés