A kezdetek – 7. rész Fotózásról mindenkinek

Ma a fotózás újabb területeivel ismerkedünk meg. Kiss Imelda, a Tiliteo Fotóstúdió fotósa mutatja be a szolgáltató, illetve gyártó, kereskedő cégeknek szükséges fotózási típusokat.

Kezdjük a szolgáltató cégekkel. Nekik miért fontos a profi fotó készítése?

Egy weboldalra készülő kép elsődleges célja, hogy bizalmat ébresszen az érdeklődőkben. A minőségi fotó tükrözi első körben a színvonalat, az igényességet. A bepozicionálás egyik eszköze, hiszen a profi képekkel tudjuk megmutatni először vállalkozásunk szellemi értékét. Közelebb hozza egymáshoz az üzleti partnereket, közvetlenebb lesz a szolgáltató, ha megmutatja, miként, hol dolgozik.

Milyen fotókat javasolsz nekik?

Szolgáltatóként honlapodra, közösségi oldalaidra elegendő néhány lifestyle kép, amint a munkádat végzed, néhány kreatív részlet a szorgos mindennapokból, csak Neked kell megbízhatónak, kedvesnek és bizalomkeltőnek tűnnöd. Nagyon szeretik az ügyfelek, ha a szolgáltató betekintést enged a kulisszák mögé. Pozitívan hat, ha például egy coach weboldalán látható az iroda, ahol a beszélgetés fog zajlani, ha egy virtuális asszisztens megmutatja a dolgozószobáját, vagy egy fogorvos a rendelőjét.

Térjünk át a gyártó, kereskedő cégekre. Nekik milyen fotók szükségesek?

Ha termékek értékesítésével foglalkozol, ha gyártasz, vagy ha kézműves vagy, akkor a Te szereped kisebb a kommunikáció során, a fókusz a portékán van. 

Az eladó tárgyakról többféle fotót érdemes készíteni attól függően, hogy a kommunikáció mely fázisában és platformján használjuk fel a képet.

Webshoppal rendelkezők milyen fotókat készítsenek/készíttessenek?

Webshophoz általában a fehér hátteres, tökéletesen kivilágított termékfotókat szokták a kereskedők preferálni, ahol a termék részletei, textúrája jól látható. Ez a típusú fotó tulajdonképpen dokumentációként szolgál a termékről. Egyre kedveltebbek a forgó alapon, különböző szögekben befotózott termékképek, melyek akár statikusan, akár összefűzve mintegy “körbeforgatva” mutatják be a termékeket. 

Melyek azok a típusú fotók, amelyek leginkább vásárlásösztönzőként működnek?

A vásárlást a kreatív, úgynevezett lifestyle fotók ösztönzik igazán. Ezeken a képeken a termékeket használat közben, az életünk “nélkülözhetetlen” részeként mutatjuk be: egy nyakpántot egy dekoratív hölgy nyakán, egy teaszűröt gőzölgő teával, bögrébe helyezve, egy gördeszkát ugrás közben, egy svájci bicskát a hegytetőn, ahol a legjobban mutat. Ezeket szokta a köznyelv IMAGE képeknek hívni, ami egy kicsit fura, gyakorlatilag értelmetlen szóismétlés, de így mindenki érti.

Hogyan válasszuk ki termékeinkhez leginkább testhezálló hátteret, környezetet?

Egy webshop esetében, vagy az online kommunikáció során a fotó egyben a termék minőségéről is tanúskodik. 
Ha egy olcsóbb, tömegtermékről beszélünk, mely mellett az ára a legnagyobb érv, általában elegendő csak a fehér hátteres fotót közzétenni. 
De ha egyedi, igényesebb tárgyat szeretnénk értékesíteni, vagy szeretnénk hangsúlyozni a mi termékünk másságát a konkurencia termékhez képest, akkor elengedhetetlen a kreatív fotók elkészítése. 

Számos olyan telefon elérhető a piacon, melyekkel gyönyörű képeket lehet készíteni. Elkészíthetjük a termékfotókat mi magunk is?

Több marketing guru is szokta a telefonos, “home made” képek használatát javasolni. 
Véleményünk szerint a közösségi kommunikációban kaphatnak szerepet a telefonnal, használat vagy készítés közben kattintott képek, de a minőség ebben az esetben sem mindegy. Fontos, hogy a termékre jó szögben essen a fény, ne égjen ki a felülete az erős napsugárzástól, ügyeljünk a fehéregyensúlyra, ne torzuljon a termék a perspektívától. Egy telefonnal készített kép is legyen éles és esztétikus, hiszen ez is benyomás lesz a termékünkről, s vagy ösztönöz, vagy eltántorít a vásárlástól. 

Nálatok hogy zajlik egy termékfotózás?

A Tiliteo Fotóstúdióban a tárgyfotózás Varga Dani asztala. Szenvedélye a tökéletes bevilágítás, egy-egy kreatív termékkép elkészítésével akár órákat is elbíbelődik. Vallja, hogy az igényes tárgyfotó elkészítése nem feltétlenül pénz, sokkal inkább kreativitás és technikai ismeret kérdése. 

Ha mégis mi magunk szeretnénk elkészíteni a termékeink fotóját, tudtok segíteni benne?

Dani gyakran tart termékfotózás workshopokat is, melyeken megtanítja a bevilágítás alapjait, s rengeteg trükköt, ötletet elárul. Oktatásai után bárki könnyűszerrel készíthet akár egy belépő szintű géppel is szuper termékfotókat. 
Ha a megtanultakat szeretné profi körülmények között alkalmazni, akkor lehetőség van a stúdió bérlésére is jelképes összegért. 

Legközelebbi alkalmunk augusztus elsején este, ékszerfotós workshop lesz. Részletek a www.tiliteo.hu oldalon.

Varga Dani referenciáit Instagramon @vargad83 néven találjátok meg. 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé.